Допомогти Збройним Силам України можна, здійснивши переказ з платіжної картки – будь-якого банку та будь-якої країни світу.
Реквізити на сайті Національного Банку

Політична реклама на президентських виборах 2019

Политическая реклама на президентских выборах 2019 15.04.2019
Відгримів перший тур виборів. Всі готуються до другого, роблять ставки на переможця, переконують опонентів. Хочеться проаналізувати рекламно-агітаційну компанію кандидатів з точки зору розміщення на зовнішній рекламі в Україні. Прошу зазначити, що це саме незалежний аналіз рекламної компанії, в якому спробуємо дати суб'єктивну оцінку безпосередньо рекламі, а не самим політикам.

Кандидатів в цей раз була рекордна кількість, аж 39 і це при тому, що деякі з них в процесі знімалися або об'єднували зусилля. Хочеться відзначити, що на моїй пам'яті це була найяскравіша, неоднозначна, повна креативу рекламна компанія. Було настільки багато кандидатів, що статтю ми вирішили розбити на дві частини.

Стартували компанії не одночасно. Деякі кандидати готувалися заздалегідь, їх побачили на білбордах уже влітку 2018 року. З них і почнемо.

Юлія Тимошенко стала однією з перших, хто масово закуповував білборди. На початку анонсувався проект «новий курс», потім «народна конституція», так само визначався курс України в ЄС і НАТО. Потім ми побачили на білбордах обіцянки знизити ціну на газ в 2 рази під експресивним «Гарант», було новорічне привітання, нейтрального змісту і закінчилося це обіцянкою змін з гаслом «Змінюй». В цілому, реклама не сильно відрізнялася від стандарту для агітації: особа - текст - фон. Відзначимо, що в цій кампанії Тимошенко відійшла від «фірмових» кольорів БЮТ червоного і білого, які ми бачили на рекламі останні 10 років і взагалі не було колірної прив'язки. Все було на тлі квітів державного прапора або нейтральному блакитно-бірюзовому фоні. Мені здається, що відступ від партійної колірної гами спірне експеримент. З одного боку, ці кольори стали визначальними для ще кількох політиків і такий відхід для того, щоб не перетинатися візуально. З іншого ж боку, нейтральний флагової фон використовували багато кандидатів, тому реклама втратила в індивідуальності і впізнаваності. До того ж з'явився і своєрідний троллінг передвиборних обіцянок Юлії Володимирівни від кандидата Сергія Капліна. Він уже обіцяє знизити ціну на газ в 4 рази, до слова, це його єдине передвиборчу обіцянку. Підводячи підсумок можу сказати, що компанія у Тимошенко хоч і була охватной і рано стартувала, під кінець перегоріла, якщо цей вислів доречно, і плавно вийшла на стандартну фінішну пряму.

Існує експертна думка, що креатив в рекламі, а особливо в політичній, не повинен перевищувати її цінності, тобто креативу для креативу не потрібен. Політика - це серйозно і тут не місце порожнім жартів і тролінг. Виборець цьому не довіряє. З досвіду попередніх компаній - це так. Було безліч неоднозначних, побудованих на моментальне гуморі, висміювання, приниження опонентів компаній. Але крім інтересу і обговорення в мережі вони так нічого і не принесли. Але в цей раз все було інакше.

Є партії і кандидати, які потроху постійно розміщуються на білбордах в регіонах з лояльним електоратом. Це Опозиційний блок, опозиційна платформа «За Життя». Їх білборди в невеликій кількості були останні пару років в південних і східних областях України. Стандартно ці кандидати обходяться без передвиборчого креативу, вітають зі святами, обіцяють мир, стабільність і боротьбу з корупцією. Виконано всі в звичних для опозиційних сил кольорах, блакитному і білому. Блакитний колір підсвідомо асоціюється зі стабільністю і спокоєм. Так само варто зауважити, що Юрій Бойко не використовує своїх фото на білбордах, в той час як Олександр Вілкул всюди з фотографією. З опозиційних політиків ще ми бачили багато реклами Євгена Мураєва лідера партії Наші і почалося це розміщення, як і у Тимошенко, завчасно. Фото на біло-синьому фоні та гасла. А ось, коли Мураєв зняв кандидатуру на користь Вілкула, то з'явилася цікава реклама на білбордах. Вона іронічно пародіювала наружку інших кандидатів і рекламувала «НАШ канал - Максі ТВ».

Реклама Анатолія Гриценка побудована на слогані «Чесних більше». Виконана за стандартною вищезгаданої схемою. Фон блідо синього кольору, гасла відштовхуються від чесності кандидата.

Хочеться згадати політичну рекламу на білбордах кандидата, який потім знявся на користь Гриценко, Андрія Садового. Тут застосований тизер зі словом «Наступ», який потім переріс в слоган, що Садовій - Наступний (президент мабуть), кольорова гамма біло-зелена, говорить про нововведення, надії, розбавлена ​​пізніше ще фотографіями кандидата, зі слоганом «Останній шанс на Зміни ».

У біло-зелених тонах виконані і білборди кандидата Олександра Шевченка. На них «просте відкрите обличчя» кандидата і гасла. На початку це обіцянки європейських доріг і зарплат; життя, а не виживання. Ближче до кінця агітаційної компанії з'явилися білборди «Вимету порох з країни», натякають на чинного президента.

У довгому списку кандидатів в президенти є ще один Шевченко, тільки Ігор. Ось у нього дійсно незвичайна, хоч і нечисленну реклама. Слоган «Президент шукає дружину», більше схоже на рекламу шоу про кохання. Бордові тони, усміхнений Ігор Шевченко з романтичною трояндою. Креатив заради креативу, дивний хід навіть для непрохідного кандидата.

На окрему увагу заслуговують білборди Олега Ляшка. На мій погляд - це самий традиційний з точки зору партійних кольорів кандидат. Виконана реклама в червоно-білій колірній гамі з логотипом і фірмовим шрифтом, що символізує вила. До речі, це єдині політичні плакати, в яких з року в рік використовується певний шрифт. Але ось передвиборчі гасла розтеклися. З праворадикальних стали ліво-соціалістичними, схожими на ті, що були у комуністів. Ляшко в обнімку з робітниками і пенсіонерами, обіцяє справедливі тарифи, високі пенсії, зменшити кількість депутатів і стати народним президентом. До речі, замість традиційних вил і вишиванки Олег Валерійович в костюмі, пальто або заводський касці.

 Одним з перших з'явився з політичною рекламою так само Сергій Тарута, але при цьому до кінця агітаційної компанії її стало набагато менше. Реклама в більшій мірі - заділ на парламентські вибори і популяризація партії Основа. Білборди непогано виглядають і запам'ятовуються. Фото лідера в чорно-білих тонах на білому тлі, тексти в червоно-синіх, виділено назву партії «ОСНОВА».

Одним з лідерів за кількістю зовнішньої реклами став діючий президент Петро Порошенко. Реклами було багато, використовувалися різні носії починаючи від динамічних сітілайтів і до величезних супер-бордів на Бориспільській трасі. Реклама з'явилася теж з літа 2018 року, протягом кампанії змінювалися фонові кольори і посили. На початку колір фону був жовто-синій, потім став фіолетово-малиновим. Колір яскравий, ще не заїжджений політичними силами, не асоціюється з іншими кандидатами, але з іншого боку цей колір більше підходить для косметичних або люксових брендів, ніж для політики. Слогани теж змінювалися і були неоднозначними. «Армія, мова, віра» - як три стовпи на яких тримається ця політкомпанія. Після отримання Україною Томаса це так само було відображено в рекламі. В цілому, слогани носять яскраве, навіть агресивне емоційне забарвлення. Наприклад, «Геть від Москви», «Реальні справи, а не брехліві Обіцянки», «Кандідідатів багато - президент один» і заклеєна реклама закликом «Думай». До речі, на відміну від багатьох політиків, фотографія Петра Олексійовича з'явилася на білбордах уже в самому кінці агітаційної кампанії і не в звичний анфас, а в динамічний профіль. ». В цілому, кампанія яскрава, виразна, кампанія лідера, людини упевненого в перемозі. Але знову варто зауважити занадто агресивна і прямолінійна.

Передвиборна реклама Володимира Зеленського найоригінальніша і незвична за всю історію сучасної України. До останнього кандидат залишався шоуменом і темною конячкою передвиборної гонки, яка з легкістю обійшов мастодонтів на фініші. Компанія вибудувана грамотно і не типово. Кілька років на екрани виходить серіал, в якому Зеленський грає головну роль - президента. Перші білборди, розміщені в листопаді-січні нібито рекламують новий сезон тілі саги. Нейтральний фон, текст «Президент - слуга народу». Пізніше слова в слогані переставляються і виходить «Слуга народу - президент». Потім з'являються багато інших сюжетів, в яскраво-зелених кольорах обігране і прізвище кандидата, і його молодість, і політична незаангажованість. Сюжети яскраві, іронічні, перетинаються з компанією в соц мережах. Гасла незвичайні «Не обіцянок, не пробачень», «Весна покаже, хто де крав», «Весна прийде, саджати будемо». Не було сюжетів з фотографіями Володимира Зеленського. Кандидат повністю протиставляється всім політичним силам, передвиборна компанія в стилі концертів «95 Кварталу» запам'яталася всім, про що і свідчить дуже високий рейтинг Кандидатом.

Проаналізувавши білборди всіх основних кандидатів, ми бачимо, що креатив і в політиці важливий. Звичні білборди з набридлими особами і гаслами не цікаві виборцям, нестандартний підхід, переплетення наружки з іншими видами агітації дає ефект.


Повернення до списку