Реклама двигун торгівлі
31.10.2019
Реклама двигун торгівлі
Реклама двигун торгівлі
Починаючи свій шлях в сфері підприємництва, не забувайте про найважливішу деталь і, власне, двигун вашого бізнесу - піар. Він, насправді, буває лише двох видів - ефективний і неефективний. Обидва обійдуться вам в певну суму, тільки один дасть результат, інший - ні.
Ефективність рекламної кампанії обумовлюється не тільки грамотної стратегією, а й законним контекстом. Вам здається, що в сфері пропаганди товарів і послуг сьогодні панує вседозволеність і хаос? Ні в якому разі. Рекламний ринок - найбільш контрольований і обмежений жорсткими рамками закону вид діяльності. Креативникам і піарникам доводиться проявляти неймовірні таланти, щоб придумати щось новеньке, при цьому відповідне українським законодавством.
Що не можна?
Говорячи про те, чого не можна допускати в р, простіше говорити про те, що дозволено. Візуальний контент, особливо якщо ми говоримо про розміщення реклами на білбордах та інших носіях, вразливе місце рекламщика. Отже, щоб не платити дарма гроші, а також не піддаватися адміністративним штрафам за неприпустимий вміст, запам'ятайте, що вам точно не можна робити в своїй агітаційній кампанії:
- Розміщувати інформацію, що порочить людей на підставі гендерних, расових, мовних, національних, релігійних, політичних та інших відмінностей. Грубо кажучи - ніякої дискримінації.
- Лаяти конкурентів і дискредитувати їх товар. Шукайте інші способи довести, що ви краще.
- Ніяких маніпуляцій з громадською думкою.
- Ніяких фраз, що допускають вплив на підсвідомість. Якщо вам здається, що ігри з розумом - це смішно, згадайте про найпростіші маніпулятивні фрази, після яких стає не по собі.
- Ви можете дивуватися, але в рекламі неприпустиме використання державної символіки.
- В Україні діє заборона на використання персональних даних людини, в тому числі і його фото, без письмового дозволу.
- Заборонена реклама товарів і послуг, що вимагають сертифікації та ліцензування, без цих самих документів.
- Україна забороняє у рекламі використовувати інтелектуальну власність без дозволу автора.
Ці пункти здаються дещо розмитими, але якщо раптом щось з перерахованого вам дуже вже захочеться використовувати, зверніть увагу на обмеження. Крім цього, заборони існують ще в різних областях діяльності.
Де не можна
Які сфери діяльності потрапили під законодавчі обмеження? Реклама на білбордах, наприклад, буде заборонена для будівельних компаній, у яких не в порядку документи. Тобто, є неприпустимою реклама нового ЖК, якщо будівництво не має хоча б одного дозвільного документа. Насправді, виконувати цю вимогу почнуть тільки з 2020 року. Довгий час йшли дебати з приводу медичних препаратів і їх активної пропаганди в ЗМІ. Це також туманний питання, але дещо варто знати:
- Заборонено рекламувати ліки, що відпускаються строго за рецептом.
- Не можна в рекламному тексті гарантувати стовідсоткову ефективність.
- Не можна використовувати образи лікарів (уніформа, бейджи та інше) одночасно з образами ліків.
Тут є, про що говорити і, на жаль, це теж проблемна область в українському законодавстві. Дісталося від законодавства артистам, тютюну і алкоголю. Але про це ми поговоримо докладніше в наших наступних оглядах.