Передвиборча кампанія 2020: факапи і прориви

Предвыборная кампания 2020: факапы и прорывы 26.10.2020

Передвиборча політична кампанія 2020 року побила всі рекорди за абсурдністю та запам`ятається відвертими факапами і, між тим, цікавими рішеннями. Основним «полем бою» за душі виборців як і раніше залишається зовнішня реклама, так що саме про неї варто поговорити окремо.

 

«Сідай, два»

 

В незалежності від перемоги кандидатів, виборча кампанія 2020 роки точно увійде в історію. Причиною такої впевненої заяви можна вважати ту особливу сміливість, з якою кандидати кинулися підкорювати серця електорату. І якщо теле- і радіоефіри ще можна хоч якось «не помітити», то зовнішня візуальна агітація, а це політична реклама на білбордах в Києві і областях України, залишиться в нашій пам'яті надовго.

 

Мабуть, номер один – це передвиборча кампанія команди президента. Так вже історично склалося, що президенти України спираються на свої партії і дають їм, відповідно, всі адміністративні ресурси. А де адмінресурс, як відомо, там і перші позиції. Однак в цьому сезоні лідерство лідерів проявилося там, звідки не чекали – в абсурдності.

 

Отже, найбільша кількість помилок, як смислових, так і банальних граматичних, у команди «Зе». «Слуги народу" не відзначилися набором політичних важковаговиків, зате точно подолали той поріг чутливості виборців, після якого кажуть: «Сідай, два».

 

Завдяки зовнішній рекламі на білбордах «Слуг» ми, прості жителі України, дізналися зовсім сакральні речі про себе, наприклад, що «Лобкова Балка – це ти». Більш того, меседж пішов в народ і тепер все що завгодно – це ти і ніяк інакше. І нам з цим жити. До речі, гасло «Україна – це ти» далеко не новий і вже використовувався Юлією Тимошенко в 2009 році, проте таке відверте звучання набуло тільки в цьому, коли «слуги» додали конкретики.

 

Хоча не тільки абсурдними заявами прославилася політична реклама «Слуг народу». На жаль, в історію ці народні обранці увійдуть і як самі безграмотні кандидати, які допустили в своїх візуалах рекордну кількість граматичних помилок. Можливо, головною ідеєю всієї це й затії не перемога, а участь та довга пам`ять?

 

Так само трохи дивною виглядає політична реклама на білбордах «Європейської солідарності», яка, судячи з усього, є калькою реклами «Блоку Порошенко». Головним посилом візуального контенту ЄС служать «відсилки» до європейського курсу, вибір якого асоціюють виключно з Петром Порошенко. До агітації приєдналася і дружина колишнього президента, підкреслюючи «жіноче обличчя» сучасної політики. В принципі, це можна вважати проривом у передвиборній кампанії цього сезону, оскільки інші спроби внести «жіночність» закінчувалися якось не дуже (так, ми говоримо про польоти Ірини Верещук).

 

Політичний тролінг

 

Відвертим тролінгом можна вважати «симетричну відповідь» ОПЗЖ «Європейської солідарності», коли дебати в телеефірі переросли в «записочки» на рекламних площинах. У відповідь на «Київ – європейське місто» ця партія відповіла своїм «Це наше місто, це наша батьківщина». Як і заклики ОПЗЖ провести референдум, що можна розцінювати як провокацію, і різку відповідь ЄС про те, що референдум – це сепаратизм. І вся ця драма розміщується на досить дорогих площинах – на бордах в Києві, Дніпрі та інших великих містах України. В принципі, ці послання в дусі «сам дурень» можна було писати і на паркані, але, погодьтеся, як же тоді освоювати багатомільйонні бюджети на виборчу кампанію? До речі, оренда білбордів в Києві під політичну рекламу в 2020 році досягла рекордних значень.

 

 


Повернення до списку