Реформа зовнішньої реклами: успіх Києва і проблеми в регіонах

З 1 квітня по 31 грудня 2018 року в Києві в рамках реформи зовнішньої реклами оператори демонтували 3618 різних носіїв в трьох форматних зонах міста. При цьому встановлено всього 1340 нових конструкцій, пише в ЛІГА.Блоги голова Громадської спілки «Асоціація операторів зовнішньої реклами України» Оксана Поліщук. Реформа в Києві: узгодження і демонтаж. Такий результат став можливий завдяки консолідації бізнесу, влади і громадськості. Проте не обійшлося без проблем: 1. Затягування міськими службами оформлення дозвільній документації. Найбільш складна ситуація виникла під час робіт по благоустрою Набережного шосе, де оператори демонтували 95% площин. Після завершення робіт оператори не були допущені до установки сучасних рекламних носіїв згідно з схемою під приводом того, що роботи завершені. На вирішення ситуації пішли два місяці. Проте впродовж року чиновники постійно перешкоджали проведенню монтажних робіт і затягували узгодження. 2. Великий об'єм робіт. Оператори фізично не устигали виконати роботи по демонтажу, навіть із залученням додаткової техніки і робочої сили. Це також торкалося комунальних служб, які демонтували незаконні наземні і фасадні конструкції. Проте в цілому голова Асоціації оцінює позитивно результати реформи в Києві, чого не скажеш про регіони. Для полегшення процесу Громадський союз в грудні 2018 року провів учбовий семінар, присвячений обміну досвідом по проведенню реформи. "Ручна" зовнішня реклама: що відбувається в регіонах Представники регіональних компаній зовнішньої реклами вчилися на прикладі Києва, де успішно вирішили одну з ключових проблем - розробили детальний план установки конструкцій. Проте просте копіювання не принесе бажаного результату, оскільки необхідно зважати на специфіку кожного міста, економічні і фізичні умови. Організатори відповіли на цілу низку запитань, які торкаються оформлення дозвільної документації, підстав для відміни дозволів, зловживання зовнішнім "спостереженням" перед виборами. Регулювання ринку ускладнюється тим, що в Україні досі відсутній закон, в якому були б чітко прописані критерії надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами і схеми установки площин. У 2018 році експерти розробили і подали у Верховну Раду законопроект №2702-д, проте парламент відхилив документ. Тому ринок досі регулюється в ручному режимі в кожному регіоні, і ситуація залежить від того наскільки місцева влада готова до партнерства з операторами зовнішньої реклами. Якщо в Києві сторони порозумілися, в обласних центрах ситуація залишає бажати кращого.

Повернення до списку