Закон о языке. Живем по-новому

 

Серед колег по рекламному бізнесу, а також серед замовників все так же ходять розмови – як бути з державною мовою в аспекті рекламних кампаній, що проводяться на зовнішніх носіях та мають контент на інших мовах? Тобто, на якій мові можна робити рекламу на білбордах, сітілайтах, призматронах та інших. Відповідь проста – текст реклами повинен бути українською мовою. Точка.

 

Чому ж тоді виникають питання з приводу написів російською, англійською та іншими мовами? І тут також відповідь проста – рекламна кампанія проходить з використанням мови оригіналів в тому випадку, коли Торгова Марка (ТМ) зареєстрована. При цьому замовник надає скан свідоцтва про реєстрацію ТМ або скан заявки на подачу на реєстрацію ТМ з відміткою Укрпатенту. Менеджери повинні звертати увагу, що законом не передбачено використання в рекламі транслітерації або перекладу англомовних слів. Якщо немає документів на Торгову Марку, то всі слова в сюжеті повинні бути українською мовою! (Https://www.2s-outdoor.com.ua/blog/356336/)

 

Також звертаємо увагу клієнтів, що мовою реклами в Україні є державна мова, що зазначено в статті 6 Закону України «Про рекламу»:

 

       Об'єкти права інтелектуальної власності в рекламі користуються мовою, на якій їм надан правовий захист відповідно до законодавства про охорону прав інтелектуальної власності.

 

Стаття 27. Відповідальність за порушення законодавства про рекламу

 

Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, винні:

 

• в замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом;

• в наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами;

• в замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом;

• в недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами і в замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту.

 

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесені виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права і суміжних прав, накладає штрафи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:

 

• рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, в розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами;

• Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу в подвійному від передбаченого за це порушення розмірі.

 

Як же працювати рекламникам, які опинилися в жорнах між інтересами клієнта і вимогами закону? Перш за все, закону необхідно дотримуватися. Ринок реклами відточується роками, в процесі чого формуються нові канали взаємодій і відкриваються нові вікна можливостей. Не забувайте погоджувати і підписувати Контрольні Макети з замовниками, пропонуйте варіанти заміни контенту, шукайте нові форми і змісти. Успіхів!

 


 


Повернення до списку