Для тих, хто розміщує або планує розмістити рекламу на білбордах, сітілайтах та інших зовнішніх носіях, Верховна Рада України затвердила нові юридичні вимоги. Вони стосуються дискримінації.
8 січня 2022 року набули чинності зміни до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі, передбачених Законом від 10.09.2021 № 1750-IX.
У рекламі забороняється:
· містити затвердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального та майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом та характером занять, місцем проживання, а також дискредитуючі товари інших осіб;
· містити затвердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної або іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; використовувати зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні відносини, що не належать до рекламованого продукту або способу його споживання (не поширюється на соціальну рекламу).
А якщо простіше, як це торкнеться саме сюжетів рекламодавців?
При розміщенні оголошень про вакансії, не можна вказувати вік кандидатів, пропонувати роботу тільки жінкам або чоловікам, представникам певної раси, кольору шкіри. Заборонено вказувати бажане соціальне походження кандидата, його майновий стан, місце проживання.
Оголошення про вакансію у стилі: «Потрібні здорові, інтелігентні чоловіки до 40 років, які проживають у місті Х.», тепер обернеться рекламодавцям штрафом у 10 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (65000 грн) на даний момент.
Багато рекламодавців люблять привернути увагу до реклами на білбордах за допомогою гарних дівчат. Ну всі ми пам'ятаємо сюжети з оголеними дамами або у відвертих вбраннях, які чомусь рекламують шифер чи автосервіс. Це не означає, що ми тепер не побачимо дівчат у купальниках на рекламних щитах, просто тепер вони рекламуватимуть безпосередньо купальники, а не двозначні фантазії.
Також зустрічаються у тексті слоганів двозначні натяки на сексуальні аналогії – такий «креатив» тепер під забороною.
Споживачі, яким було завдано збитків такою дискримінаційною рекламою, мають право на відшкодування відповідно до законодавства України. Звертатися з позовом до суду на користь споживачів реклами можуть також об'єднання громадян та об'єднання підприємств у сфері реклами.
За неподання документів, усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозаписів та іншої інформації контролюючим органам на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладатиметься штраф у розмірі 100 нмдг (1700 грн).
Увага до сюжетів для розміщення, юридична консультація, якісний креатив, професійний підбір білбордів для реклами – сервіс, який надає рекламне агентство Two steps outdoor.
8 січня 2022 року набули чинності зміни до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі, передбачених Законом від 10.09.2021 № 1750-IX.
У рекламі забороняється:
· містити затвердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального та майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом та характером занять, місцем проживання, а також дискредитуючі товари інших осіб;
· містити затвердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної або іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; використовувати зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні відносини, що не належать до рекламованого продукту або способу його споживання (не поширюється на соціальну рекламу).
А якщо простіше, як це торкнеться саме сюжетів рекламодавців?
При розміщенні оголошень про вакансії, не можна вказувати вік кандидатів, пропонувати роботу тільки жінкам або чоловікам, представникам певної раси, кольору шкіри. Заборонено вказувати бажане соціальне походження кандидата, його майновий стан, місце проживання.
Оголошення про вакансію у стилі: «Потрібні здорові, інтелігентні чоловіки до 40 років, які проживають у місті Х.», тепер обернеться рекламодавцям штрафом у 10 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (65000 грн) на даний момент.
Багато рекламодавців люблять привернути увагу до реклами на білбордах за допомогою гарних дівчат. Ну всі ми пам'ятаємо сюжети з оголеними дамами або у відвертих вбраннях, які чомусь рекламують шифер чи автосервіс. Це не означає, що ми тепер не побачимо дівчат у купальниках на рекламних щитах, просто тепер вони рекламуватимуть безпосередньо купальники, а не двозначні фантазії.
Також зустрічаються у тексті слоганів двозначні натяки на сексуальні аналогії – такий «креатив» тепер під забороною.
Споживачі, яким було завдано збитків такою дискримінаційною рекламою, мають право на відшкодування відповідно до законодавства України. Звертатися з позовом до суду на користь споживачів реклами можуть також об'єднання громадян та об'єднання підприємств у сфері реклами.
За неподання документів, усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозаписів та іншої інформації контролюючим органам на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладатиметься штраф у розмірі 100 нмдг (1700 грн).
Увага до сюжетів для розміщення, юридична консультація, якісний креатив, професійний підбір білбордів для реклами – сервіс, який надає рекламне агентство Two steps outdoor.